Rivayet 1. “Enes’in bize anlattığına göre,
Resulullah’ın tek bir gusülle bütün hanımlarını dolaştığı olmuştur.”
Buhari, Gusl
12,24, Nikah 4, 102; Ebu Davud, Taharet 75, (218); Tirmizi, Taharet
106, (140); Nesai,
170, (1, 143).
Rivayet 2. “Resulullah, bir gün bütün hanımlarına
uğradı. Her birisinin yanında ayrı ayrı yıkandı. Kendisine: ‘Ey Allah’ın
Resulü’ dedim, ‘En sonunda bir kere yıkansanız olmaz mı?’ ‘Böyle yapmak daha
temiz daha hoş ve daha paktır!’ buyurdular.”
Ebu Davud, Taharet
86, (219).
Rivayet 3. “Resulullah buyurdular ki: ‘Biriniz
ehline temas eder sonra tekrar etmek dilerse ikisi arasında abdest alsın.
Müslim, Hayz 27,
(308); Ebu Davud, Taharet 86, (220); Tirmizi, Taharet 107, (141); Nesai,
Taharet 107, (1, 142).
Rivayetlerin Tenkiti:
Bu tür
peygamberimizin özel hayatına dair, mahrem olan olaylarda bile sanki
peygamberimizin yanındalarmış gibi rivayetlerde bulunmak ne kadar doğrudur.
Peygamberimizin eşleri ile münasebetlerini rapor altına alan bu tür rivayetler
hem yakışıksız hem de aşağıda açıkladığımız gibi kendi içerisinde tutarsızdır.
Bunların dinle ne alakası, kime ne faydası var.
Birinci rivayete
göre peygamberimiz aynı gün içerisinde bütün eşleri ile cinsel ilişkiye
girdikten sonra gusül abdesti almıştır.
Ancak ikinci ve üçüncü rivayetler de ise her ilişkiden sonra, hatta daha
da ileri gidilerek bir kişinin eşiyle ilişkiye girip, tekrar ilişkiye girmek
istese bile gusül abdesti alması gerektiği rivayet edilmiştir. Görüldüğü gibi
bu rivayetler kendi içinde çelişkili ve birbirlerine terstir. Bir günde nasıl
bütün eşlerini dolaşır orası ayrı bir muamma, bu kısmı başka bir rivayette
tekrar inceleyeceğiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder